MARIONINZICHT   

Be Positive....

Be Inspired...

Be Connected...

BLOG

ZOMERMEDITATIE

Geplaatst op 26 januari, 2016 om 9:45

ZOMERMEDITATIE

De zon schijnt, je voelt je licht en je wilt nog net dat extra stapje meer naar je zelf maken. Maar hoe? Juist in de vakantie ben je vaak even niet alleen maar heb je 24/7 mensen, en misschien ook kinderen om je heen. Heel anders dan de rest van het jaar, waarin je veel meer je eigen gedachten kunt afmaken. Ook in de vakantie bij jezelf blijven? Het kan!

STILTE

Om je eigen grenzen te leren kennen, er naar te luisteren heb je de wijsheid van de stilte nodig. Te midden van lawaai en prikkels die nieuw zijn op vakantie is het moeilijk om je niet te laten overstemmen van wat over je heen valt. Het praten van de mensen om je heen en tegelijkertijd rekening houden met de wensen van je gezin, medereizigers of vrienden maken dat je wegraakt van wat belangrijk is voor jou. Hoe hoor je dan nog wat het gefluister van je intuïtie?

 

• Zorg voor een stille plek! Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

• Laat je gezinsleden iets doen zonder jou. Een wandeling, zelf naar het zwembad.

• Ga alleen een wandeling maken, blijf alleen bij de tent of zoek een toilet op.

• Het hoeft niet lang te zijn, 10 min is voldoende.

• Geef jezelf de tijd je gedachten af te maken.

• Ga lekker zitten, zodat je niet in slaap valt en alert genoeg blijft om te voelen wat er in je lichaam gebeurt.

• Spreek een uurtje Me- time af zodat je gezinsleden weten wanneer je weer beschikbaar bent.

 

TOESTEMMING

Laat alles wat je tegenvalt de revue passeren en laat het er zijn. Niet wegmoffelen, laat het maar even bestaan. Adem maar even diep in en uit voel het door je lichaam heen trekken. Het is ok. Blijf hierin zolang als nodig. Vaak duurt het niet lang en het feit dat jezelf toestemming geeft dat het mag bestaan is voldoende om je wat beter te gaan voelen.

DANKBAARHEID

Ga dan met je gedachten naar iets om dankbaar voor te zijn die dag. Iets kleins, geen grote dingen. De zon, het lekkere eten, een glimlach van je kind.

Focus op de leuke belevenissen, zie de humor in van iets wat misging. verkeerde sleutel van de hotelkamer? Verkeerde maaltijd gekregen? Stap in de modus van lichtheid.

 

LICHAAM

Voel in wat jij nodig hebt. Heb je ergens pijn, spier of hoofdpijn, kun je wat extra slaap gebruiken? Voel je spanning? Let op de signalen die je lichaam je geeft. Geef jezelf een kans om te voelen wat je lichaam zegt. En adem naar die plekken toe. Dat kan moeilijk zijn en even de pijn verergeren maar wees niet bang, het geeft aan wat je nodig hebt. Kijk ernaar en zie wat nodig is om de klachten te verminderen.

 

WENS

Wat zou jij op dit moment willen, wat heb je nodig om je happy te voelen. Je eigen plek in te nemen in de groep met mensen met wie je samen bent. Jou mening en wensen zijn net zo belangrijk als die van de anderen.

 

MOED

Kies ervoor om op een liefdevolle krachtige manier te zeggen wat jou wensen zijn in deze vakantie. Maak afspraken over wat voor jou belangrijk is. Een boek lezen, een stadje bezoeken, wandelen, extra slapen. Kijk wat matched met de anderen en zorg dat je af en toe iets doet zonder. Zo kun je binnen je grenzen rekening houden met de wensen van anderen en die van jezelf! Voordeel: Scheelt een hoop ergernis. Adem nog even diep in en uit en voel je prettig. Je kunt er weer tegen aan!

 

CategorieŽn: MEDITATIE

Plaats een reactie

Oeps!

Oops, you forgot something.

Oeps!

De woorden die je hebt ingetypt komen niet overeen met de opgegeven tekst. Probeer het nogmaals.

0 reacties